Thursday, September 23, 2010

Hadapi tuduhan rogol

2010/09/23

GEORGETOWN: Dua lelaki yang ditahan bersama tiga remaja perempuan termasuk dua beradik kembar yang dilaporkan hilang di Kampar, Perak sejak Aidilfitri kedua lalu akan didakwa kerana kesalahan merogol mangsa yang masih bawah umur.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, berdasarkan siasatan dan keterangan tiga remaja perempuan itu, mereka mengaku mengadakan hubungan seks beberapa kali dengan kedua-dua suspek.

Katanya, berdasarkan pengakuan mereka, kejadian dikatakan berlaku ketika mereka menginap di sebuah hotel bajet di Jalan Pintal Tali, di sini, selepas tiba dari Kampar kira-kira jam 9.30 malam 14 September lalu.


Katanya, tiga remaja itu kemudian dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP) dan pemeriksaan lanjut mendapati ada kesan koyak lama pada anggota sulit dipercayai hasil hubungan seks dan tiga remaja itu masih dirawat di HPP.


“Berikutan pengakuan dan pengesahan mereka selepas berkenalan dengan suspek sejak sebulan lalu, laporan polis dibuat terhadap suspek yang berusia 19 dan 20 tahun kerana merogol gadis bawah umur. “Siasatan dibuat mengikut Seksyen 376 (2)(d) Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara tidak melebihi 30 tahun serta sebatan,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, di sini, semalam.


Katanya, ketika ini, suspek berasal dari Kampar dan Teluk Intan serta bekerja sebagai pengawal keselamatan sambilan itu direman hingga 28 September ini.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Hadapituduhanrogol/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...