Thursday, September 23, 2010

Samun, bogel mangsa

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

2010/09/23

HULU SELANGOR: Perbuatan tidak berhati perut apabila dua pemandu teksi tergamak menculik dua wanita tukang jahit sebelum mangsa dirompak dan ditinggalkan di dalam keadaan telanjang bulat di dalam kawasan ladang kelapa sawit berhampiran Felda Gedangsa.

Lebih menyedihkan apabila mangsa, warga Kemboja terbabit dikatakan dalam perjalanan pulang ke kampung halaman di negara asal untuk menghantar wang yang diperoleh hasil bekerja sebagai tukang jahit di Johor sejak dua tahun lalu.

Mangsa yang merantau jauh dari negara asal dengan niat untuk membantu ahli keluarga bagaimanapun tidak sempat untuk menyerahkan wang diperoleh kepada ahli keluarga selepas disamun pemandu teksi ‘syaitan’, malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, kedua-dua wanita yang juga sahabat karib, sebelum itu didapati menaiki bas dari Johor ke hentian bas sementara di Bukit Jalil kerana mahu pulang ke Kemboja memandangkan pasport mereka akan tamat tempoh semalam.


Beliau berkata, dari Bukit Jalil, mangsa menyewa sebuah teksi untuk ke hentian bas Bukit Tinggi di Klang dan merancang menaiki bas ke Kelantan sebelum meneruskan perjalanan ke Kemboja.


“Teksi dinaiki mangsa bagaimanapun tidak menghantar mereka ke lokasi dikehendaki, sebaliknya membawa mereka ke ladang sawit Felda Gedangsa di Hulu Selangor.


“Sebaik tiba di ladang berkenaan, pemandu teksi dan pembantunya menyamun kedua-dua mangsa sebelum membogel dan meninggalkan mereka di situ,”
katanya.


Beliau berkata, mangsa berusia lingkungan 30-an bernasib baik apabila ditemui orang awam yang membawa mereka ke balai polis untuk membuat laporan.


“Berdasarkan laporan dibuat, mangsa memaklumkan suspek turut melarikan pasport, barang kemas serta wang tunai berjumlah RM900 dan AS$6,000 dolar (RM18,564),” katanya.


Beliau berkata, hasil laporan dibuat mangsa, sepasukan anggota polis dari Bahagian Siasatan Jenayah (JSJ), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hulu Selangor dan JSJ dari IPD Cheras menangkap seorang suspek di Pantai Dalam, kira-kira jam 3 pagi semalam.


Beliau berkata, suspek berusia lingkungan 30-an ditangkap dalam tempoh tidak sampai 24 jam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Samun_bogelmangsa/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...