Thursday, October 7, 2010

Kes cerai bekas pengacara WHI selesai

2010/10/07

KUALA LUMPUR: Kemelut yang melanda rumah tangga bekas pengacara, Nadia Shahrul Annuar, 26, berakhir apabila suaminya, Sulaiman@Mohd Helmi Mohd Ilyas melafazkan cerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam.

Sulaiman, 29, (plaintif) membuat lafaz itu secara tertutup di dalam kamar Hakim Syarie Mohd Amran Mat Zain selepas kedua-dua pihak bersetuju menyelesaikan perceraian itu secara baik.


Peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain yang mewakili plaintif ketika ditemui selepas prosiding itu memberitahu anak guamnya sudah melafazkan cerai dan mahkamah membenarkannya.


“Melalui perjanjian yang dipersetujui secara bersama, plaintif bersetuju untuk menarik balik dakwaan nusyuz dan defendan (Nadia) bersetuju untuk menarik balik permohonan cerai yang difailkan di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam.

“Anak akan dijaga plaintif. Melalui perjanjian jelas menunjukkan tohmahan defendan sebelum ini tidak benar dan plaintif memilih untuk tidak menjawab semua tuduhan itu kerana menitikberatkan soal kebajikan anak mereka, Mohd Aaron Erwin, tiga tahun,” katanya.


Dalam perjanjian penyelesaian bertarikh 25 Ogos lalu, Sulaiman bersetuju membenarkan defendan mengambil anak itu pada petang Jumaat dan mengembalikan semula pada petang Ahad, minggu pertama setiap bulan.


Selain itu, defendan dibenarkan membawa anak itu ke tempat lain asalkan ia lokasi munasabah dengan syarat mendapat keizinan lisan daripada plaintif serta defendan perlu membawa bersama pengawal peribadi yang disediakan jika mahu membawanya keluar dari rumah.


Plaintif dan defendan akan dimaklumkan dari semasa ke semasa berhubung perjalanan hidup anak itu seperti perkembangan pendidikan, tempat dan masa percutian atau keluar negeri, kecemasan atau kesihatan.


Nadia diwakili peguam syarie Wan Amir Akram Zainal Abidin.


Pada 22 Februari lalu, Nadia yang pernah mengacara rancangan Wanita Hari Ini (WHI) memfailkan perceraian secara baik di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam terhadap Sulaiman yang juga pengarah VW Cars Sdn Bhd.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/KesceraibekaspengacaraWHIselesai/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...