Sunday, November 14, 2010

3 ahli Geng Minyak ditembak mati


BEBERAPA anggota polis memeriksa kereta Proton Waja digunakan tiga penjenayah yang ditembak mati di Jalan Kerjaya, Glenmarie di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM - Tiga lelaki termasuk seorang yang berusia 16 tahun hanya sempat melarikan barangan hasil samun daripada sebuah stesen minyak sejauh dua kilometer sebelum ditembak mati oleh polis di Jalan Kerjaya, Glenmarie di sini pagi semalam.

Kumpulan penjenayah rakyat tempatan itu yang digelar Geng Minyak sangat dikehendaki polis kerana menjadikan stesen-stesen minyak di kawasan terpencil di sekitar Lembah Klang sebagai sasaran samun.

Kira-kira lima minit sebelum ditembak, tiga anggota kumpulan itu yang turut membabitkan seorang pemuda berusia 20 tahun dan rakannya berusia 22 tahun menyamun sebuah stesen minyak di Jalan Glenmarie U1/1 di sini kira-kira pukul 4.30 pagi.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk A. Thaiveegan berkata, mereka bertindak memecahkan cermin pintu stesen minyak itu sehingga mengejutkan dua pekerja warga Bangladesh yang sedang tidur.

Ujarnya, salah seorang daripada pekerja itu sempat mengunci diri di dalam stor manakala rakannya dikepung dan diugut dengan parang.

"Selepas mengambil sejumlah wang, rokok serta telefon bimbit milik seorang pekerja itu, suspek melarikan diri menaiki sebuah kereta Proton Waja yang dilaporkan hilang di Jinjang kira-kira enam bulan lalu," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1114&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...