Tuesday, September 23, 2008

Lagi ikut lari ke Lombok


Oleh TAJUL SAFUAN ABU HASSAN
berita@kosmo.com.my



NOOR FADILAH
--------------------------------------------------------------


BAGAN SERAI - Seorang lagi anak gadis tempatan ikut lelaki Lombok, Indonesia. Kali ini membabitkan seorang gadis berumur 18 tahun dari Ladang Sungai Gedong, dekat sini.

Seorang bapa mendakwa anak gadisnya, Noor Fadilah Ahmad, 18, telah dilarikan lelaki itu ke Lombok Timur, Indonesia sejak 3 September lalu.

Ahmad Abdul Hamid, 46, berkata, Noor Fadilah, seorang operator sebuah kilang elektronik di Pasir Gudang, Johor yang menumpang di rumah seorang saudara di situ didapati tidak pulang-pulang ke rumah itu sejak tiga minggu lalu.

Katanya, beliau menyedari kehilangan Noor Fadilah setelah anaknya itu tidak menjawab panggilan telefon dan sistem pesanan ringkas (SMS) yang dihantarnya kira-kira 8.30 malam pada 3 September lalu.

"Sejurus kemudian saya terus menghubungi anak saudara saya, Nurul Hazimah Abdul Majid yang tinggal bersama Fadilah.

"Nurul Hazimah beritahu, Noor Fadilah tidak pulang-pulang setelah mengikut seorang lelaki warga Indonesia menaiki sebuah teksi pada pagi kejadian," katanya ketika ditemui di rumahnya di Ladang Sungai Gedong, dekat sini semalam.


AHMAD menunjukkan foto Noor Fadilah yang menghilangkan diri sambil ditemani isterinya, Masitah Abdullah di rumah mereka di Ladang Sungai Gedong, Bagan Serai semalam.
----------------------------------------------------------------

Ahmad yang bekerja sebagai pemandu jentera di ladang berkenaan mendakwa beliau sekeluarga mengesyaki lelaki yang melarikan Noor Fadilah itu merupakan kenalan anaknya itu yang dikenali sebagai Nasrudin, 28.

Beliau berkata, Nasrudin yang berasal dari Lombok Timur bekerja sebagai buruh ladang di tempat sama iaitu Ladang Sungai Gedong.

"Sebenarnya lelaki itu pernah tinggal tidak jauh dari rumah saya tetapi saya tak menyangka perkara ini boleh terjadi sebab sejak tiga bulan lalu Noor Fadilah tidak bertemu dengan Nasrudin kerana mula bekerja di Pasir Gudang," katanya.






http://www.kosmo.com.my/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...