Saturday, September 20, 2008

Pelajar diajak kahwin mutaah - Guru dakwa badan akan dirasuk jin

Oleh RIZAM ZAKARIYA
mohdrizam@kosmo.com.my

KEPALA BATAS - Akibat terlalu takut kononnya badan akan dirasuk jin, seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun sanggup mempercayai kata-kata karut seorang guru tuisyennya.

Mangsa bukan sahaja percaya bahawa dia perlu berkahwin secara mutaah (kahwin Kontrak) bersama guru tuisyennya, malah dia juga sanggup ke rumah suspek di Tasek Gelugor pada setiap Rabu.

Mengikut kedua-dua syarat tersebut kononnya boleh mengelakkan mangsa menjadi sasaran jin.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU), Asisten Komisioner Zulkifli Alias berkata, guru tuisyen itu mendakwa jika mangsa enggan badannya pada bila-bila masa akan menjadi sasaran jin.

Menurut beliau, kerana ketakutan dengan dakwaan itu, pelajar malang berkenaan mengikut 'bulat-bulat' cadangan gurunya itu.

"Perkara paling senang, gurunya menyuruh anak muridnya datang ke rumahnya (suspek) pada setiap malam Rabu dan sejak itu dia telah diperkosa beberapa kali sejak Februari lalu," kata beliau.

Katanya, setiap kali berlaku perbuatan terkutuk itu, guru tersebut mengugut supaya mangsa tidak membongkarkan 'rahsia besar' itu kepada sesiapa termasuk keluarga sendiri.

Jelasnya, mangsa yang percaya mengikut nasihat gurunya itu.

Bagaimanapun, Zulkifli memberitahu, dalam tempoh itu pelajar tersebut bernasib baik kerana belum berkahwin mutaah.

Namun, ujarnya, sejak kebelakangan ini, pelajar itu mula bosan apabila guru tersebut berulang kali mengugutnya supaya merahsiakan perkara tersebut.

Bukan sekadar itu, mangsa juga mula meragui apabila gurunya itu banyak menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbau lucah.

"Selepas berfikir berulang kali akan tindakan gurunya, mangsa akhirnya mendedahkan rahsia itu kepada keluarganya malam tadi (kelmarin)," katanya beliau.

Jelas Zulkifli, keluarga mangsa yang terkejut terus membawa mangsa membuat laporan polis pada pukul 8.45 malam kelmarin.

Berikutan laporan itu, katanya, guru tersebut ditahan dan dia disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas kesalahan rogol.

http://www.kosmo.com.my/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...