Thursday, January 15, 2009

Hati-hati meniti hidup


BINCANG...pengacara Wanita Hari Ini, Azura Azizul Azman (kiri) dan
Siti Hasfizza Aswaty Sab Jahan menunjukkan keratan muka depan
Harian Metro yang melaporkan mengenai Memey, semalam.


KUALA LUMPUR: Pakar Motivasi, Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamed mengingatkan Suhaiza Suhaimi, 20 atau Memey supaya berhati-hati meniti arus kehidupan kerana dia belum ada pengalaman.

Justeru, beliau berkata, ruang berkenaan membuka peluang lelaki mendekatinya.

Menurut Asmadi, dalam kes Memey, sepatutnya Norman Hakim bertanggungjawab menyelesaikannya kerana dia yang cuba bermain api dan memberi harapan kepada pihak perempuan.

“Jadi dia perlu selesaikan perkara itu dengan baik. Norman sebenarnya dalam keadaan tersepit dan apabila timbul masalah, baru dia tahu sikap isterinya sebenar.

“Ketika itu, dia tidak boleh berundur lagi dan tersepit antara isteri dan perempuan lain,” katanya selepas menjadi tetamu program Wanita Hari Ini di TV3, Sri Pentas, semalam.

Beliau berkata, sikap lelaki apabila berjumpa perempuan lain mula memburukkan isteri.

“Kepada semua suami jangan buat macam itu. Mengaku saja segalanya berpunca daripada diri sendiri yang gatal dan teringin hendak kahwin lagi.

“Lelaki kena selalu memperbetulkan keadaan dan mesti balik rumah serta memberi nafkah kepada keluarga,”
katanya.

Beliau berakta, sekarang Abby tengah marah dan mungkin tiga tahun lagi baru dia dapat memikirkan masalah yang berlaku hari ini.

“Siapa tahu mereka akan berbaik semula demi anak. Biasa berlaku selepas beristeri muda, si suami akan berbaik semula dengan isteri tua,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Setempat/20090114093358/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...