Friday, January 9, 2009

Israel perlu dipaksa keluar Gaza - PM


PELANGGAN sebuah kedai runcit di Keramat, Kuala Lumpur, Aktilah Ariffin mencari minuman sambil melihat poster boikot produk keluaran Amerika dan Yahudi yang ditampal oleh pengusahanya.
--------------------------------------------------------------------------------


KUALA LUMPUR - Sebarang resolusi oleh Perhimpunan Agung Khas Pertubuhan Bangsa-Bersatu (PBB) dalam sidang khasnya hari ini (kira-kira 5.30 pagi waktu Malaysia) di New York perlu memastikan Israel dipaksa keluar dari bumi Gaza, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Sambil mengucapkan terima kasih kepada Setiausaha Agung PBB, Ban Ki-moon kerana mengadakan sesi itu yang disarankan oleh banyak negara termasuk Malaysia, beliau berkata, Amerika Syarikat tidak harus menghalang apa-apa usul yang bakal menyentuh Israel yang telah menyerang Semenanjung Gaza sejak 27 Disember lepas.

"Kita telah cadangkannya (perhimpunan)... jadi biasanya Malaysia akan terlibat (berkaitan resolusi),'' katanya kepada pemberita apabila ditanya mengenai perhimpunan khas itu yang telah disentuh oleh Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dalam ucapannya pada majlis perasmian Institut Diplomasi dan Hubungan Antarabangsa (IDRF) di sini semalam yang dirasmikan oleh Abdullah.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0109&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...