Monday, February 23, 2009

Bayi dicabul dengan jari


CYNTHIA menunjukkan bayinya yang disyaki menjadi mangsa deraan seksual ketika ditemui di rumahnya di Bandar Baru Sentul semalam.


KUALA LUMPUR – Kehairanan seorang ibu muda, Cynthia, 20, (bukan nama sebenar) yang melihat bayi perempuannya yang berusia setahun sering menangis sejak dua bulan lalu terjawab apabila mendapati kemaluan anaknya berdarah di saat beliau menukar lampin anak sulungnya itu pada 18 Februari.

Lebih mendukacitakan wanita itu apabila bayi yang mulanya dibawa ke klinik kemudiannya dinasihati oleh doktor supaya merujuk anaknya ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) selepas mengesyaki anaknya didera secara seksual.

Di HKL bayi malang itu telah ditahan di wad selama tiga hari kerana memang wujud kesan kecederaan serius di kemaluan bayinya.

Pendedahan tersebut benar-benar meragut emosi seluruh ahli keluarga pasangan muda itu lantaran tragedi berkenaan berlaku sehari sebelum bayi tunggal mereka menyambut ulang tahun kelahiran pertama.

Ibu muda itu berkata, tragedi malang itu semuanya tidak akan terjadi jika mereka tidak menghantar bayinya untuk jagaan seorang pengasuh warga tempatan yang juga merupakan kenalan ibunya sejak dua tahun lalu.

“Saya bekerja sebagai kerani, suami sebagai mekanik, ibu bapa kami turut bekerja, jadi kami hantar anak sulung kami kepada pengasuh yang duduk satu kawasan di sini sejak tujuh bulan lalu dengan bayaran RM550 sebulan.

“Tiada perasaan curiga timbul pada awalnya kerana dia kawan mak saya tapi lama-kelamaan saya melihat perubahan kesihatan anak saya yang semakin tak bermaya dan selalu saja sakit-sakit,’’ kata Cynthia sambil memangku bayinya sambil ditemani oleh suami dan ahli keluarga semasa ditemui di rumahnya di Bandar Baru Sentul semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0223&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_12.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...