Monday, April 27, 2009

Ratu cantik pertahan kenyataan - Isu menentang perkahwinan sejenis


GAMBAR fail menunjukkan Prejean (kiri) menjawab soalan daripada pengacara Billy Bush (dua dari kanan) dalam pertandingan Ratu Cantik USA di Las Vegas Ahad lalu.


LOS ANGELES - Ratu Cantik California, Carrie Prejean mempertahankan pendiriannya yang menentang perkahwinan golongan sejenis.

Prejean mempertahankan pandangan itu dalam sebuah programToday terbitan stesen televisyen NBC kelmarin yang dihoskan oleh Matt Lauer.

Dia memberitahu komennya dalam pertandingan Ratu Cantik USA pada Ahad lalu bahawa perkahwinan adalah perlu antara lelaki dengan wanita itu, dibuat dengan ikhlas.

Dalam pertandingan itu, dia memberi reaksi sedemikian setelah disoal oleh seorang hakim yang merupakan blogger selebriti, Perez Hilton.

Jawapan itu mendapat perhatian meluas berbanding pemenang pertandingan itu, Kristen Dalton.

Dalam pertandingan itu, Hilton bertanya kepada Prejean jika setiap negeri sepatutnya mengikuti langkah negeri Vermont membenarkan perkahwinan sesama jenis.

"Saya berpendapat, adalah sesuatu yang hebat penduduk Amerika untuk membuat pemilihan.

"Bagaimanapun, di negara saya dan dalam keluarga saya, pandangan yang saya percaya adalah perkahwinan sepatutnya antara seorang lelaki dengan seorang wanita.

"Ia tidak mengaibkan sesiapa di sana tetapi itulah cara saya dibesarkan," kata Prejean.

Hilton yang turut muncul dalam program Today menyatakan soalannya itu adalah relevan dan Prejean sepatutnya membuang pegangan politik dan agamanya kerana Ratu Cantik USA mewakili semua rakyat Amerika.

Prejean yang mendapat tempat kedua dalam pertandingan itu memberitahu Lauer dalam program tersebut bahawa dia mengetahui dirinya tidak akan menang selepas memberi jawapan sedemikian.

"Saya tidak akan menarik balik kata-kata saya," kata Prejean dengan menyatakan dia bercakap dari isi hati dan kepercayaannya kepada Tuhan. - AP

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0423&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...