Thursday, June 18, 2009

Deposit kereta RM10,730 lesap


NUR ZAIDATUL menunjukkan laporan polis dan resit pembelian kereta di pejabat Kosmo! di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Seorang pelajar institusi pengajian tinggi terpaksa berputih mata apabila impiannya untuk memiliki sebuah kereta Perodua Viva tidak tercapai selepas wang deposit RM10,730 yang dibayar dilarikan oleh seorang jurujual palsu.

Mangsa, Nur Zaidatul Hafizah Ab. Ghani, 26, tidak menyangka jurujual yang ditemui untuk melakukan urusan pembelian kereta baru itu rupa-rupanya sudah lama diberhentikan daripada syarikat tempat dia bekerja ekoran dakwaan telah melakukan banyak penipuan.

Perkara itu dimaklumkan oleh pengurus besar syarikat tersebut di Bandar Seri Permaisuri di sini ketika mangsa datang mencari jurujual yang berusia lingkungan 30-an berdasarkan alamat yang diberi.

Cerita mangsa, beliau mengenali suspek menerusi seorang kenalan yang pernah berurusan dengan lelaki tersebut dalam satu pertemuan di Gombak pada awal tahun lalu.

Pada pertemuan tersebut, suspek telah meminta mangsa membayar wang pendahuluan sebanyak RM3,000 dan berjanji akan menghubunginya semula pada satu tarikh yang akan diberitahu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0618&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...