Wednesday, September 29, 2010

Tiga pelajar 'lalok' ditahan

2010/09/29

PUTRAJAYA: Tiga pelajar lelaki sekolah menengah, di sini, ditahan kerana disyaki terbabit penyalahgunaan dadah berhampiran perhentian bas di Presint 1, di sini, petang kelmarin.

Difahamkan, ketika ditahan kira-kira jam 2 petang, ketiga-tiga pelajar terbabit tidak tentu arah dan ‘lalok’ dipercayai berada di bawah pengaruh dadah. Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid, berkata pelajar terbabit berusia 15 hingga 16 tahun dan menuntut di sebuah sekolah di sini.

“Mereka ditahan dalam operasi sepasukan anggota Polis Cawangan Narkotik dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya apabila didapati dalam keadaan mencurigakan.


“Ketiga-tiga pelajar terbabit dibawa ke IPD untuk menjalani ujian air kencing sebelum semuanya dibenarkan ikat jamin selepas keterangan mereka diambil,”
katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Abd Razak berkata, kes akan disiasat mengikut Seksyen 15, Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana kesalahan memasukkan dadah ke dalam badan.


Beliau berkata, sampel air kencing mereka dihantar ke Jabatan Kimia untuk pengesahan dan menunggu laporan sebelum tindakan susulan dilakukan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tigapelajarlalokditahan/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...