Wednesday, October 6, 2010

Suspek utama buat laporan

2010/10/06

KUALA LUMPUR: Suspek utama dan adik lelakinya yang ditahan polis sejak 11 Sept berhubung dakwaan kaitan mereka dengan pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain, membuat laporan polis di balai polis Teluk Panglima Garang semalam.

Suspek berusia 41 tahun itu dan adiknya berusia 38 tahun membuat laporan pada kira-kira 5 petang berhubung dakwaan mereka dinafikan hak representasi yang sah dan lawatan oleh anggota keluarga.

Adik beradik itu yang juga peguam kini ditahan polis Selangor sejak Sabtu lepas, mendakwa rayuan awal mereka untuk mendapatkan representasi sah dinafikan ketika dalam tahanan polis Kuala Lumpur.

Dalam laporan itu, mereka juga mendakwa ketika dalam tahunan polis di ibu pejabat kontinjen polis Kuala Lumpur selama hampir tiga minggu, mereka dipaksa menandatangani satu dokumen.

Mereka juga mendakwa disoal siasat berterusan oleh pegawai polis menyebabkan mereka rasa “teruk tertekan dan diseksa”. Mereka menyatakan bahawa mereka ingin menemui peguam sebelum tarikh tamat perintah reman mereka pada Khamis (7 Oktober).

Dalam pada itu, peguam Ravi Neeko menggesa polis mendakwa suspek termasuk anak guamnya jika mereka mempunyai ‘banyak’ bukti sebagaimana mereka dakwa.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Suspekutamabuatlaporan/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...