Monday, December 29, 2008

Rayu henti perang mulut


KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali mahu pemimpin dalam Pakatan Rakyat (PR), gabungan pembangkang terdiri daripada Pas, DAP dan PKR, yang terbabit dalam perang mulut supaya berhenti daripada menimbulkan perbezaan di antara mereka melalui media.

“Saya ingin menggesa dan merayu pelbagai pihak dalam Pakatan supaya berhenti daripada membawa perbezaan dan konflik mereka melalui media terutama yang dikawal oleh BN (Barisan Nasional) .

“Ini termasuk bukan saja MB Selangor (Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim) dan Anggota Parlimen Kapar (S Manikavasagam) tetapi juga Speaker Selangor (wakil DAP Teng Chang Khim) dan Anggota Parlimen Klang (wakil DAP Charles Santiago),”
katanya dalam di sini, semalam.

Perbezaan mereka ditimbulkan Jumaat lalu selepas Manikavasagam mengumumkan beliau akan keluar daripada Pakatan Rakyat atas alasan tidak bersetuju dengan Khalid dan cara Menteri Besar itu mentadbir negeri itu.

Semalam, Khalid membalas dengan berkata, Manikavasagam bebas untuk meletak jawatan jika beliau mahu berbuat demikian dan beliau tidak berminat untuk berjumpa anggota Parlimen itu atau untuk memintanya menimbang semula keputusannya.

Bagaimanapun, Santiago bingung selepas Teng menuduhnya sudah dibeli oleh BN dan bersikap seperti pembangkang.

“Mereka sepatutnya duduk bersama dan berbincang untuk menyelesaikan konflik secara dalaman. Terdapat banyak saluran dan prosedur untuk berbuat demikian,” katanya.

Katanya, dengan ketiadaan Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail dan Penasihat Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini berada di luar negara sehingga 6 Januari, beliau akan mengadakan mesyuarat biro politik Rabu ini. — Bernama

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Monday/Setempat/20081229094513/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...