Monday, December 29, 2008

Tomboi mengamuk tagih cinta

Oleh MOHD. ZAINI SAMSU HADI
mohdzaini.samsuhadi@kosmo.com.my



CHOY YOKE ditemani suaminya (kanan) ketika sidang akhbar
di pejabat MCA Jalan Ampang, Kuala Lumpur semalam.
--------------------------------------------------------------------------------


KUALA LUMPUR - Angkara cinta seorang tomboi, seorang suri rumah terpaksa hidup dalam tekanan setelah menerima ugutan yang mendesak agar hubungan mereka dijalin semula walaupun telah beberapa tahun tidak bertemu.

Chong Choy Yoke, 33, berkawan rapat dengan suspek yang dikenali dengan panggilan Ong sejak beliau bersekolah di Pulau Pinang sebelum berpindah ke Kuala Lumpur.

Beliau yang kini telah berkahwin dan mempunyai seorang anak yang baru dilahirkan sering menerima ugutan daripada rakan tomboinya itu yang mahu dia kembali kepadanya.

Menurutnya, Ong juga bertindak dengan menuntut agar Choy berpisah dengan suaminya Phuah Chuan Lian, 36.

Beliau ketika ditemui di Biro Pengaduan Awam MCA, dekat Jalan Ampang di sini memberitahu, wanita tomboi terbabit telah mencarinya meskipun sudah tidak bertemu sejak bertahun lamanya.

"Saya sudah berkahwin sejak tiga tahun lalu dan mempunyai seorang anak tetapi gangguan yang diterima daripada Ong membuatkan saya dan keluarga berasa tidak selesa.

"Ong sering mengganggu suami saya di tempat kerja, menghantar surat setiap hari, menelefon sepanjang masa serta menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) yang berbaur ugutan,"
katanya.

Beliau mendakwa, tindakan Ong itu adalah agar dia berasa tertekan dan akan bertindak meninggalkan suaminya dengan harapan dia dapat kembali kepadanya seperti dahulu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1229&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...