Thursday, June 11, 2009

Kenangan terakhir Shukery Hashim


ARWAH Shukery Hashim ketika menerima sumbangan FINAS baru-baru ini.


TERKEDU Marilyn apabila mendapat khabar pelakon berwibawa, Shukery Hashim telah sampai seru. Arwah telah menghembuskan nafas terakhirnya, semalam.

Ini kerana macam baru semalam Marilyn mendengar cerita teman sepejabat yang pulang dari melawat arwah ketika dia terlantar di hospital baru-baru ini.

Sememangnya Marilyn terharu, apabila kawan Marilyn bercerita tentang Shukery yang Marilyn tak sangka, rupa-rupanya lucu orangnya.

Dalam keadaannya yang kronik akibat kanser pankreas yang dihidapinya dah masuk tahap kritikal dan kena jalani rawatan kimoterapi ketika itu, sempat lagi dia membuat jenaka sampai semua rombongan media, artis dan FINAS yang datang melawatnya ketawa terbahak-bahak, sampai lupa mereka pergi melawat orang sakit.

Timbul rasa insaf dalam diri Marilyn dan Marilyn rasa itulah kelebihan artis berwibawa seperti arwah. Kerja mereka buat orang terhibur walhal menanggung perit yang bukan kepalang.

Mungkin Shukery buat lawak untuk gembirakan hati ataupun bosan sebab dah lama tak keluar bekerja, justeru bila ada rakan-rakan datang melawat, dia rasa seronok.

Semoga bantuan FINAS sebanyak RM10,000 terhadap arwah dapat digunakan sebaiknya.

Dalam pada itu, Marilyn turut berdoa agar dua orang lagi artis veteran yang turut dirundung malang dari segi kesihatan dan juga diberikan bantuan oleh FINAS sebanyak RM10,000 seorang iaitu Yusof Chong dan Kamal Pendek beransur pulih.


Marilyn: Berdoa supaya semua sihat sejahtera.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0611&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_03.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...