Monday, May 10, 2010

Mama...mama! nie akak, akak nak mama tolong akak

2010/05/10

BANGI: “Mama...mama! nie akak, akak nak mama tlg (tolong) akak,” itu khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantar Siti Rahayu Mohd Shamsudin, 14, pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan Reko, Kajang kepada ibunya, Rohana Abdul Rahim, 38, selepas laporan kehilangannya disiarkan Buletin 1.30 TV3, petang kelmarin.

Sebelum itu, Siti Rahayu keluar ke sekolah dengan menaiki bas dan tidak pulang ke rumah sejak 30 April lalu.


Menurutnya, dia juga sudah membuat laporan polis berhubung kehilangan anaknya itu.


“Saya ada bertanya rakan anak saya di sekolah dan dimaklumkan pada hari kejadian, anak saya bersama rakannya ke bandar Kajang dan tidak pulang semula ke sekolah seperti biasa bersama seorang rakan karibnya,” katanya.


Beliau berkata, kandungan SMS yang dihantar anaknya itu diterima kira-kira jam 1.50 tengah hari sebaik berita kehilangan anaknya disiarkan.


Bagaimanapun, apabila dia cuba menghubungi semula nombor telefon yang tertera pada SMS itu didapati telefon bimbit berkenaan dimatikan.


“Saya risau memikirkan kesihatan anak saya itu kerana dia baru selesai menjalani pembedahan apendiks dan memerlukan rawatan susulan selain mengalami masalah jantung, ”katanya ketika ditemui di rumahnya di Seksyen 8, Bandar Baru Bangi di sini, semalam.


Mereka yang mempunyai maklumat boleh menghubungi Rohana di talian 017-5672761 atau mana-mana balai polis berhampiran.


Sementara itu, Ketua Polis Kajang, Asisten Komisioner Shakaruddin Che Mood mengesahkan menerima laporan itu.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Mama___mama_nieakak_akaknakmamatolongakak/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...