Wednesday, August 11, 2010

Khalwat hingga hamil

2010/08/11

ALOR SETAR: Helah seorang lelaki untuk menipu penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) dengan mendakwa seorang wanita hamil yang berada dalam bilik di rumahnya di Simpang Empat Kangkung di sini, sebagai isterinya tidak menjadi apabila wanita itu menafikannya ketika disiasat, Jumaat lalu.

Berikutan itu, wanita berusia 23 tahun itu ditahan kerana disyaki berkhalwat hingga hamil tujuh bulan dipercayai anak teman lelakinya yang bukan Islam berusia 41 tahun.


Wanita itu dikatakan sudah lama menetap di rumah berkenaan bersama keluarga teman lelakinya selepas melarikan diri dari rumah keluarganya di bandar raya ini. Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa Jaik, Sheikh Muhammad Suhaimi Salleh, berkata berdasarkan maklumat awam, sepasukan 10 anggotanya membuat pemeriksaan di rumah berkenaan, kira-kira jam 11 malam.


“Hasil pemeriksaan menemui seorang wanita hamil dalam sebuah bilik di rumah itu. Apabila disiasat, lelaki terbabit mendakwa wanita itu isterinya, tetapi wanita itu menafikannya dan mengaku pasangannya itu hanya teman lelaki,” katanya ketika ditemui, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Khalwathinggahamil/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...