Sunday, November 30, 2008

Ghaib tanpa kesan

Oleh Mohd Nur Asnawi Daud
asnawi@hmetro.com.my


LESAP...Nora menunjukkan gambar Nur Khairunisa, semalam.


KUALA LUMPUR: “Dia kelihatan murung selepas memperoleh keputusan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) seolah-olah tidak gembira dengan pencapaiannya,” kata ibu Nur Khairunisa Syahidah Shaari, 12, kanak-kanak yang menghilangkan diri secara misteri sejak dua minggu lalu dari rumahnya di Pantai Dalam.

Ibunya yang mahu dikenali sebagai Nora, 41, berkata anak ketiga daripada empat beradik itu seolah-olah menyembunyikan sesuatu daripada pengetahuannya.

Katanya, Nur Khairunisa tidak ceria seperti sebelumnya dipercayai kerana keputusan yang diperoleh tidak memuaskan hatinya.

“Saya tidak pasti apa yang disembunyikan dan perubahan sikapnya mula dikesan selepas keputusan UPSR diumumkan baru-baru ini,” katanya kepada Harian Metro di sini, malam tadi.

Menurut Nora, anaknya menghilangkan diri secara misteri dari rumah pada 15 November lalu dan gagal dikesan hingga sekarang.

Katanya, ketika kejadian, Nur Khairunisa didatangi seorang kawan sebelum dia terus keluar mengikut rakannya itu.

“Saya yang berada di dapur tidak sempat memanggilnya dan dia hilang begitu saja sampai sekarang.

“Sejak kehilangannya, kami sekeluarga mencarinya di serata tempat termasuk di rumah kawan dan saudara-mara namun gagal,”
katanya.

Nora berkata, sebagai ikhtiar, dia turut berjumpa beberapa pengamal perubatan tradisional untuk menjejaki anaknya namun gagal.

Katanya, sejak hari kejadian Nur Khairunisa langsung tidak menghubunginya dan dia bimbang kejadian buruk menimpa ananya itu.

Selepas puas mencarinya di merata tempat, suami Nora membuat laporan di Balai Polis Pantai berhubung kehilangan anaknya tiga hari selepas kejadian.

Mereka yang mempunyai maklumat mengenai Nur Khairunisa diminta menghubungi talian 013-6065757 atau balai polis berhampiran.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Setempat/20081129093151/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...