Wednesday, November 12, 2008

‘Jangan cari, kita mahu kebebasan’


KUALA LUMPUR: “Seandainya Zarith keluar dari rumah ini, terputuslah ikatan keluarga antara kita, saya inginkan kebebasan dan jangan cari kita (Zarith) lagi,” demikian catatan terakhir Zarith Sofia Ibrahim, 14, (gambar) dalam nota ditemui ibunya sejurus menghilangkan diri dari kediaman keluarganya di Taman Indah, Bukit Siput, Segamat, Johor.

Malah gadis itu turut membawa bersama semua album gambarnya dipercayai bagi mengelak ahli keluarga mengesannya dengan menyebarkan gambar berkenaan.

Ibu mangsa, Zaiton Abdullah, 46, dalam keadaan sebak menyatakan rasa pelik berhubung kehilangan anak gadisnya itu.

“Malam sebelum menghilangkan diri, dia (Zarith) meminta izin untuk keluar ke tapak pesta berhampiran rumah bersama rakannya yang lain.

“Saya mengizinkannya dan dia yang juga anak bongsu daripada tiga beradik langsung tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap malah berkelakuan seperti biasa,” katanya ketika dihubungi, semalam.


Namun, keesokan harinya Zaiton menemui sekeping nota yang ditinggalkan anak gadisnya itu di atas katil.

Kedua-dua ibu bapa mangsa kemudian membuat laporan berhubung kehilangan anak mereka di Ibu Pejabat Polis Daerah Segamat.

Harian Metro difahamkan, Zaiton bersama suaminya berusaha mengesan anak bongsu mereka termasuk bertanyakan rakan terdekat mangsa bagi mendapatkan maklumat mengenai kehilangan gadis itu.

“Kami sekeluarga merayu Zarith kembali ke pangkuan keluarga dan meneruskan sesi persekolahan yang turut ditinggalkannya, malah kasih sayang kami tidak pernah surut terhadapnya,” katanya.

“Namun segalanya hampa, rakan-rakannya langsung tidak mengetahui di mana dia berada malah saya difahamkan dia juga tidak mempunyai teman lelaki.

“Sudah bermacam cara kami lakukan termasuk melakukan sembahyang hajat semata-mata untuk mendapat petunjuk di mana dia (Zarith) berada,” katanya.


Malah, Zaiton menegaskan tiada sebarang selisih faham berlaku dengan Zarith sebelum kejadian itu sama ada dengan ibu bapa mahupun adik beradiknya yang lain.

“Kami sekeluarga merayu Zarith kembali ke pangkuan keluarga dan meneruskan sesi persekolahan yang turut ditinggalkannya malah kasih sayang kami tidak pernah surut terhadapnya,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Setempat/20081112094931/Article/index_html


***Maaf , tiada sebarang gambar disertakan dalam article ini.***

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...