Saturday, March 6, 2010

Dicekup Jaim ketika pertemuan pertama

2010/03/05

MELAKA: Perhubungan cinta jarak jauh sepasang kekasih sejak beberapa bulan lalu dengan hanya menggunakan talian telefon bagi menghubungkan kasih mereka akhirnya membawa kepada pertemuan buat kali pertama, semalam.

Bagaimanapun, pertemuan yang dilakukan di sebuah hotel bajet berhampiran Terminal Melaka Sentral membawa detik hitam apabila mereka dicekup Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) pada jam 12.15 tengah hari.


Ketua Pegawai Penguatkuasa Agama Jaim, Rahimin Bani, berkata siasatan mendapati remaja lelaki berusia 20 tahun yang berasal dari Johor sanggup datang ke negeri ini untuk menemui kekasihnya.


Pasangan sebaya terbabit ditahan empat jam selepas remaja perempuan berkenaan datang ke bilik yang disewa lelaki berkenaan.


Katanya, sebelum ini pasangan terbabit tidak pernah bertemu dan hanya menjadikan pertemuan pertama kali itu sebagai peluang melakukan perbuatan terkutuk apabila mengakui turut terlanjur.


"Berdasarkan siasatan, lelaki berkenaan menyewa bilik terbabit sejak petang semalam (kelmarin) selepas tiba dari Johor dan kemudian remaja perempuan berkenaan datang ke biliknya itu pada jam 9.30 pagi tadi (semalam).

"Ketika berada di dalam bilik berkenaan, mereka mengakui melakukan perbuatan mungkar," katanya, di sini, semalam.


Rahimin berkata, perempuan berkenaan juga mengakui mereka bukan saja tidak pernah bertemu malah dia turut menyatakan itulah julung kali masuk ke bilik sebuah hotel.


"Pasangan berkenaan turut mengakui tahu berdua-duaan di dalam bilik terkurung adalah satu kesalahan serta melakukan perbuatan maksiat boleh mendatangkan dosa besar," katanya.


Katanya, pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman dengan bukan mahram, sabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara selama 24 bulan atau kedua-duanya sekali.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/DicekupJaimketikapertemuanpertama/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...