Saturday, March 6, 2010

Lebih pada tuntutan emosi

2010/03/06

KUALA LUMPUR: Gejala lesbian atau wanita yang mempunyai ‘selera’ sesama jenis berpunca akibat kehendak seksual yang tidak sihat, selain pengaruh sejak zaman kanak-kanak.

Naib Presiden Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM), Prof Madya Dr Harlina Halizah Siraj, berkata ketika kecil ada ibu bapa yang tidak begitu mengambil berat cara anak mereka berinteraksi dengan orang lain, berpakaian atau bercakap menyebabkan ia mempengaruhi pembesaran mereka.


“Banyak perkara boleh mempengaruhi seseorang individu itu membesar dengan orientasi seksual tidak sihat sehingga menyebabkan mereka mempunyai keinginan sesama jenis.


“Sejarah lampau yang menyebabkan seseorang wanita itu terlalu membencikan lelaki tetapi pada masa sama mengharapkan kasih sayang, belaian dan cinta juga menyebabkan mereka mudah terdorong mencintai wanita lain,”
katanya yang dihubungi semalam.


Beliau berkata, apa yang diperlukan wanita jenis itu bukan semata-mata hubungan seks secara fizikal tetapi lebih kepada memenuhi tuntutan emosi.


“Pengaruh luar umpamanya menerusi filem barat yang mempromosikan gaya hidup songsang turut boleh mempengaruhi seseorang terutama mereka yang mempunyai kehendak tidak sihat itu,” katanya.

Dr Harlina berkata demikian ketika diminta mengulas muka depan Harian Metro semalam mengenai seorang jurujual wanita maut di kekasihnya yang juga seorang wanita dipercayai akibat cemburu.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Lebihpadatuntutanemosi/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...