Monday, December 15, 2008

Bantulah isteri saya - Jaafar

Oleh AZELI ALI
mohdazeli.ali@kosmo.com.my




Jaafar menunjukkan gambar isterinya, Siti Aishah yang meringkuk di sebuah penjara di Pakistan.
--------------------------------------------------------------------------------


BAYAN LEPAS - Selepas lapan bulan berlalu, Jaafar Noor, 43, masih menagih janji pelbagai pihak yang kononnya mahu membantu membebaskan isterinya Siti Aishah Hamid yang kini meringkuk di penjara di Karachi, Pakistan.

Siti Aishah, 43, yang menghidap penyakit tulang rapuh, SLE ditahan pihak berkuasa Pakistan itu akibat diperdaya oleh sindiket pengedaran dadah antarabangsa apabila dia dijanjikan pakej melancong ke luar negara pada April lalu.

Menurut pengawal keselamatan itu lagi, apabila isterinya ditahan, beliau telah menemui pelbagai pihak yang berjanji untuk membantu isterinya termasuk mahu membawanya ke Pakistan bagi bertemu isterinya.

"Malah kisah saya yang pernah mendapat liputan meluas akhbar sehingga tertubuhnya tabung sumbangan untuk saya dibuka oleh sebuah bank namun wang sumbangan yang saya terima sehingga sekarang hanyalah RM40 sahaja,'' katanya.

Bagaimanapun, Jaafar berkata, beliau amat kesal kerana janji pihak-pihak terbabit hanyalah janji manis di bibir dan tiada usaha langsung untuk membantu isterinya.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1215&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_09.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...