Monday, January 5, 2009

Nak belikan ibu radio, televisyen


Oleh NASRI JAMALUDIN
nasri.jamaludin@kosmo.com.my



NORAISYAH dicium oleh Fatimah sambil disaksikan anaknya di Batu Pahat semalam.
--------------------------------------------------------------------------------


GAMBAR Mohamad mendukung anaknya di Kemboja.
--------------------------------------------------------------------------------

BATU PAHAT - Selama empat tahun mengikut suami kahwin lari sampai ke Kemboja, Noraisyah Syed Mohd., 27, tidak tahu tindakannya itu telah menyebabkan ibunya menderita.

Fatimah Syadan, 50, yang kematian suami beberapa tahun lalu bukan sahaja makan hati dengan perbuatan anaknya tetapi juga hidupnya hampir melarat.

Selama empat tahun tiada khabar berita daripada Noraisyah.

Fatimah berpindah ke Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) untuk masyarakat Orang Asli di Rengit di sini sewaktu Noraisyah melarikan diri beberapa tahun lalu dan hidup bersama ibu, Sana Udin, 80, yang sakit tua manakala anak sulungnya, Syed Mohd. Zabri, 32, menghadapi masalah mental.

"Saya menyesal tinggalkan emak sampai makan minum dia pun jiran yang tolong,'' kata Noraisyah sambil menangis ketika ditemui di rumah ibunya di sini semalam.

Noraisyah kembali dari Kemboja kelmarin bersama dua orang anaknya hasil perkahwinan dengan rakyat negara itu, Mohamad Abdullah. Dia pulang selepas mendapat bantuan Kedutaan Malaysia di negara itu dan Sekretariat Pembelaan Masyarakat Pemuda UMNO.

Selain daif, rumah Fatimah juga bocor serta bergelap selepas bekalan elektrik dipotong sejak setahun lalu.

"Saya nak tutup kesilapan dulu dengan bekerja semula dan membantu keluarga. Saya nak belikan mereka radio dan televisyen,'' katanya.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0102&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...