Sunday, February 22, 2009

Bos hukum pekerja makan burger untuk pengajaran

Bos hukum pekerja makan burger untuk pengajaran


Damon Buffini


LONDON - Seorang jutawan di firma ekuiti, Damon Buffini, 46, telah bertindak mengajar pekerjanya yang bermasalah dengan menempah 100 burger McDonald's dengan menjamu mereka, lapor sebuah akhbar semalam.

Beliau kemudiannya menyimpan burger tersebut selama dua hari sebelum memanggil semua pekerjanya dalam satu mesyuarat tengah hari di pejabatnya di London.

Sejurus mesyuarat diadakan beliau memberitahu kekecewaannya terhadap sikap pekerjanya yang teruk dan mengatakan bahawa mereka bernasib kerana masih mempunyai pekerjaan.

Pada akhir mesyuarat itu, pekerjanya diberitahu bahawa jamuan tengah hari tidak akan diadakan di restoran mewah.

Buffini mengarahkan pekerjanya memakan burger yang telah disimpan selama dua hari itu dan membayangkan betapa bertuah nasib pekerjanya itu yang masih mempunyai pekerjaan ketika ini.

Menurut sumber, tindakan tersebut dilakukan Buffini setelah kecewa dengan sikap pekerjanya yang malas sekali gus memberi pengajaran kepada orang bawahannya itu.

"Insiden terbabit berlaku sebelum Krismas dan membabitkan 100 orang pekerja di pejabat beliau di London. Burger itu dipanaskan semula sebelum dimakan," kata sumber. - Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0221&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...