Tuesday, April 28, 2009

‘Berkongsi’ tubuh anak

Oleh Saipul Adli Mohamad
saipuladli@hmetro.com.my


JOHOR BAHRU: Seorang pemandu lori layak dipanggil ‘bapa syaitan’ kerana tergamak merogol anak kandung dan lebih malang, tubuh remaja perempuan berusia 15 tahun itu turut ‘dikongsi’ rakan bapanya sehingga mangsa mengandung tujuh bulan.

Mangsa dipercayai diperkosa sejak berusia 12 tahun, dikatakan beberapa kali dirogol bapa kandungnya berusia 40-an ketika tidur dan kali terakhir diperlakukan sedemikian awal bulan ini di rumah mereka di Taman Sinaran, Kempas di sini.

Lebih malang, rakan lelaki terbabit yang berusia 50-an dan bekerja sebagai tukang paip, dipercayai ‘tumpang sekaki’ mengambil kesempatan terhadap mangsa yang berbadan agak besar itu dan dikatakan sudah tiga kali merogol gadis berkenaan di kawasan semak di sekitar Kempas tanpa pengetahuan pemandu lori terbabit.

Bagaimanapun, tembelang bapa durjana dan rakannya itu pecah apabila mangsa mengunjungi rumah ibu saudaranya di Kuala Lumpur, pada 22 April lalu.

Ibu saudara mangsa yang perasan perubahan ketara pada bentuk tubuh remaja terbabit meminta penjelasan mangsa mengenai apa yang berlaku padanya.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan, berkata ibu saudara itu membawa mangsa ke klinik swasta untuk pemeriksaan lanjut sebelum doktor mengesahkan remaja terbabit mengandung tujuh bulan.

Beliau berkata, berikutan itu, mangsa yang ditemani ibu dan ibu saudaranya membuat laporan mengenai perlakuan rogol berkenaan, petang kelmarin.

Berikutan laporan itu, polis menahan bapa mangsa dan rakan lelaki itu di rumah masing-masing bagi membantu siasatan.

“Berdasarkan siasatan awal, remaja terbabit mendakwa kerap dirogol bapanya di rumah ketika tidur dan kali terakhir dia diperkosa pada awal bulan ini.

“Manakala, rakan lelaki terbabit dipercayai sudah tiga kali merogol mangsa di kawasan semak, tetapi berdasarkan keterangan mangsa, kedua-dua lelaki itu merogolnya secara berasingan.

“Mangsa anak kedua daripada empat beradik dan difahamkan bapa mangsa tidak tahu anaknya turut dirogol rakan,”
katanya ketika dihubungi semalam.

Ruslan berkata, berdasarkan siasatan awal, mangsa dipercayai merahsiakan kejadian itu daripada pengetahuan orang lain termasuk ibunya.

Katanya, ibu mangsa dipercayai tidak mengetahui remaja itu mengandung akibat perbuatan keji antara dua lelaki terbabit, berikutan tubuh remaja itu yang agak besar.

Beliau berkata, kedua-dua lelaki terbabit direman tujuh hari sehingga 2 Mei ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan iaitu merogol.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Monday/Setempat/20090427054056/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...