Friday, April 3, 2009

Budak lima tahun dicabul di tadika


Kanak-kanak terbabit bersama ibunya selepas mengadakan sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman semalam.


KUALA LUMPUR - Sudah tiga minggu seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun ini tidak mahu ke sekolahnya di sebuah tadika di Klang seperti takutkan sesuatu.

Kelakuannya yang pelik itu mula disedari oleh ibunya yang hanya ingin dikenali sebagai Maria walaupun telah beberapa kali dipujuk.

Namun setelah didesak, kanak-kanak itu akhirnya memberitahu, dia takut untuk ke sekolah kerana mendakwa telah dicabul sebanyak dua kali oleh seorang wanita warga Indonesia yang merupakan pembantu tadika tersebut.

Lebih mengejutkan, menurut kanak-kanak itu lagi, dua lagi rakannya turut menjadi mangsa pembantu tersebut apabila mereka sering dibawa masuk ke sebuah bilik dan wanita tersebut dikatakan telah memasukkan jarinya ke dalam kemaluan mereka.

Kejadian yang dipercayai berlaku pada 26 April lalu itu turut dilaporkan ke Balai Polis Kapar bagi membolehkan siasatan dijalankan.

Kanak-kanak itu kemudiannya dibawa ke Hospital Besar Klang untuk mendapatkan pemeriksaan lanjut dan telah ditahan di hospital terbabit.

Namun, disebabkan bimbang dengan keadaan kanak-kanak tersebut, kedua-dua ibu bapanya enggan membenarkan pihak hospital menahannya menyebabkan mereka terpaksa kembali berjumpa dengan pegawai polis yang menyiasat kes terbabit.

Apa yang mengejutkan, mereka mendakwa telah diminta untuk membatalkan laporan setelah enggan meneruskan pemeriksaan kesihatan di hospital.

Bagaimanapun, peguam keluarga tersebut menasihati agar mereka membuat laporan semula dan akhirnya pembantu tersebut ditahan reman selama enam hari.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0403&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...