Friday, July 30, 2010

Lelaki tidak mengaku baling kerusi hingga isteri cedera parah

2010/07/29

AMPANG: Seorang lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas tuduhan menyebabkan kecederaan parah kepada isteri dengan membalingnya dengan kerusi minggu lalu selain menyebabkan kecederaan terhadap seorang anggota polis, tahun lalu.

Sheikh Mohd Zaid Sheikh Said, 39, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap kedua-dua pertuduhan itu dan minta dibicara selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Azaraorni Abdul Rahman. Tertuduh yang tidak mempunyai pekerjaan didakwa membaling kerusi kayu hitam terhadap Marina Hashim, 33.


Dia didakwa melakukan perbuatan itu di sebuah rumah di Jalan Nirwana 36, Taman Nirwana di sini, jam 7 pagi, 21 Julai 2010. Bagi perbuatan mencederakan isterinya, Sheikh Mohd Zaid didakwa mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.


Manakala bagi pertuduhan mencederakan seorang penjawat awam, ASP Saheela Abu Bakar, dia didakwa mengikut Seksyen 332 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara setahun atau denda, atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.


Sheikh Mohd Zaid yang mengaku tidak bersalah didakwa menendang menggunakan kaki ke bahagian paha dan kaki sebelah kanan mangsa. Dia didakwa melakukan di tempat sama pada 26 Disember 2009.


Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Nazatul Shima Abdul Wahab manakala tertuduh diwakili peguam Adenan Ismail.


Mahkamah membenarkan jaminan RM7,000 bagi kedua-dua pertuduhan dan menetapkan 30 Ogos ini untuk sebutan semula kes.


Harian Metro sebelum ini melaporkan, seorang wanita dibaling kerusi oleh suaminya yang didakwa dalam keadaan mabuk.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Lelakitidakmengakubalingkerusihinggaistericederaparah/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...