Friday, July 30, 2010

Tinggal rangka

2010/07/30

JOHOR BAHRU: Sekumpulan pencuri kereta yang mampu meleraikan kenderaan dicuri dalam tempoh singkat tumpas ketika sedang sibuk meleraikan sebuah Hyundai Matrix di ladang kelapa sawit, di Kempas, di sini, 22 Julai lalu.

Malah, ketika serbuan jam 1.15 tengah hari oleh pegawai dan anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Utara itu, tujuh anggota sindiket terbabit sudah memotong Hyundai Matrix berkenaan kepada dua bahagian bagi memudahkan kerja mengambil komponen dilakukan.


Polis juga merampas badan kenderaan dan komponen yang dileraikan, pelbagai peralatan pecah rumah, kapak, pemotong besi, kuku kambing dan pisau.


Ketua Polis negeri, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, semua yang ditahan berusia antara 18 hingga 25 tahun dan dipercayai terbabit dengan banyak kes curi kenderaan.


“Siasatan masih dijalankan dan tidak terhenti dengan tumpasnya tujuh suspek itu. Kami sudah menubuhkan pasukan khas mengesan individu yang berkaitan.


“Pasukan khas itu akan menyiasat di mana komponen dileraikan, siapa penjual serta pembeli dan modus operandi (MO) digunakan mereka,
katanya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor di sini, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tinggalrangka/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...