Tuesday, November 11, 2008

Norish diberi hak penjagaan ke atas tiga anak

Oleh NURUL IZZA ROSLY
izza.rosly@kosmo.com.my




--------------------------------------------------------------------------------

SHAH ALAM - Pelakon terkenal tanah air, Norish Karman boleh menarik nafas lega apabila Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam memberi hak penjagaan tiga orang anak kepada beliau.

Peguam, Akberdin Abdul Kader berkata, tuntutan hadhanah anak-anak telah pun dipersetujui kedua-dua pihak, cuma ia perlu diperincikan tentang beberapa perkara berkaitan dengan masa lawatan dan sebagainya.

"Mahkamah telah putuskan hak jagaan anak-anak diberikan kepada Norish selaku plaintif dan hak lawatan pula diberikan kepada bekas suaminya, Datuk Hashimuddin Abdul Kadir, 60 yang bertindak sebagai defendan,'' kata beliau di luar mahkamah semalam.

Bagaimanapun menurutnya, pihaknya belum buat keputusan tentang bila tarikh sesuai untuk menjemput anak di pihak bekas suami Norish, masa menghantar anak-anak atau siapa yang sepatut pegang pasport anak-anak dan sebagainya.

"Kita akan mencari tarikh lain untuk perincikan semua syarat-syarat tersebut sebelum ia dikemuka ke mahkamah dan ia dijadikan perintah mahkamah," katanya.

Norish atau nama sebenarnya Nor'Asikin Karma selepas selesai prosiding kelihatan tidak menyenangi kehadiran pemberita serta tidak mahu melayan sebarang soalan yang diajukan kepadanya dengan berkata: "No statement please!"

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1111&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...