Tuesday, November 11, 2008

'Pelesit malam' bukti ilmu hitam

Oleh ROSMALINA ABD. KADIR
berita@kosmo.com.my



KERATAN Kosmo! 7 November.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - Tokoh agama, Datuk Harun Din tidak menolak kemungkinan gangguan lelaki yang berseluar dalam sehingga menceroboh banyak rumah di Beruas, Perak ada kaitan dengan amalan makhluk halus.

Menurutnya, jika penceroboh itu tidak memperkosa mangsa dan dapat masuk walaupun rumah berkunci, ia satu 'jelmaan' makhluk halus yang sengaja menakutkan manusia.

"Bagaimanapun, kalau mangsa diperkosa, ia perbuatan manusia yang mengamalkan sihir yang menggunakan perbuatan pukau,'' katanya ketika dihubungi semalam.

Harun mengulas kejadian yang menimpa penduduk Kampung Bakar Bata dan Kampung Kedah, Beruas yang kebimbangan akibat gangguan lelaki yang hanya berseluar dalam yang menceroboh rumah mereka baru-baru ini.

Bagaimanapun, penceroboh itu tidak memperkosa atau melarikan barang-barang mangsa, sebaliknya mangsa ibarat dipukau dan tidak dapat berbuat apa-apa ketika dicabul penceroboh itu.

Harun memberitahu, ia berbeza dengan gangguan 'orang minyak' yang dilakukan manusia yang mengamalkan ilmu hitam dan mempunyai niat tertentu dalam amalannya.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2008&dt=1110&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...