Monday, December 1, 2008

PPP akan keluar BN jika ISA tidak dipinda


Ahad November 30, 2008

KUALA LUMPUR: Parti Progresif Rakyat (PPP) akan keluar dari Barisan Nasional (BN) jika Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak dipinda sebelum pilihan raya umum akan datang, kata Presiden parti, Datuk M Kayveas.


"Saya harus mengikut apa yang dicadangkan oleh bahagian-bahagian Wanita dan Pemuda (PPP) kepada PPP dan mereka mahu ISA dimansuhkan.


"Sebagai parti yang bertanggungjawab, saya memberitahu mereka, 'mari kita lakukan separuh jalan' dan minta pindaan terhadap akta itu supaya ia tidak menjadi undang-undang kejam ke atas warganegara yang tidak bersalah," katanya ketika upacara pembukaan pemilihan Pemuda dan Wanita, di sini.


Beliau menambah, jika BN serius dalam usaha mereka untuk menjenama semula maka ISA perlu dipinda.


"BN harus membuat perubahan sebelum pilhan raya umum seterusnya. Ia boleh 'membunuh' jika kita tidak merancang untuk menghadapi pilihan raya seterusnya.


"Masalah mengenai BN adalah kejayaannya sejak 50 tahun lalu. Kejayaan adalah pengajar yang teruk. Ia mempengaruhi orang yang bijak untuk berfikir yang mereka tidak akan kalah.


"Pilihan raya Mac lalu telah menunjukkan apa yang dimahukan pengundi dalam urus tadbir yang baik dan kepelbagaian kaum.


"BN telah melakukan pelbagai post-mortem di pelbagai peringkat untuk mendapatkan maklumat berhubung apa yang tidak kena dan mengapa pengundi menolak BN.


"Penyelesaian selalunya adalah kepelbagaian kaum tetapi sehingga kini, BN masih terperangkap dalam gambaran politik perkaumannya sendiri - yang telah pun diperkatakan tetapi tidak segera dilaksanakan," katanya.


http://www1.mstar.com.my/cerita.asp?file=/2008/11/30/mstar_berita/20081130190556&sec=mstar_berita

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...