Wednesday, February 11, 2009

Alicia jalani lebih 100 pembedahan

LONDON - Seorang model terkenal, Alicia Douvall mendedahkan buat pertama kali punca dia melakukan lebih 100 kali pembedahan plastik, lapor sebuah akhbar semalam.


WAJAH Alicia kini.



ALICIA ketika berumur belasan tahun.


Menurutnya, pada zaman kanak-kanak, dia kerap didera menyebabkan dirinya berasa perlu menjadi seorang lain.

Dia melakukan pembedahan pembesaran payu dara ketika berumur 17 tahun, mengubah nama dan menjadi seorang gadis glamor.

Nama asalnya ialah Sarah Howes dan dia pernah menjalani 15 pembedahan payu dara, punggung, pipi, gigi, rahang, mata selain menanam implan di bahagian dagu.

"Peraturan di rumah (keluarganya) adalah ketat dan kami tidak membaca akhbar menyebabkan saya tidak mengetahui kewujudan gadis glamor (model).

"Apabila saya meninggalkan rumah, dunia terbuka luas dan saya berpendapat mahu menjadi sebahagian daripadanya (model)," katanya.

Alicia menjadi terkenal menerusi kerjaya model dan dia mula popular ketika menjalin hubungan dengan pemain bola sepak terkenal, Dwight Yorke pada 2000.

Kini Alicia yang berumur 28 tahun menjalani rawatan di sebuah pusat pemulihan sikap dan berikrar tidak akan melakukan sebarang pembedahan plastik.

"Orang yang mendera saya ialah seorang yang rapat dengan keluarga saya. Ia amat menyakitkan. Saya tidak pernah mendedahkan perasaan saya berhubung penderaan itu," katanya. - Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0210&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_09.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...