Wednesday, February 11, 2009

Israel lancar serangan maut


BEBERAPA lelaki Palestin menyaksikan kerosakan sebuah pos polis yang menjadi sasaran serangan jet Israel di Khan Yunis, Gaza semalam.


GAZA - Seorang pejuang Palestin maut ketika bertempur dengan askar-askar Israel manakala sebuah jet Israel menyerang dua sasaran di Gaza semalam.

Kumpulan pejuang Jihad Islam dalam satu kenyataan mengesahkan seorang pejuangnya terbunuh kelmarin dalam satu serangan udara Israel.

Tentera Israel berkata, askar-askarnya terserempak dengan seorang pejuang bersenjata yang cuba melintas sempadan Gaza-Israel lewat kelmarin dan mereka melepaskan tembakan selepas dia meletupkan bom tali pinggang yang dipakainya.

Jet-jet Israel kemudian menyerang dua kedudukan pejuang Palestin semalam dalam serangan balas terhadap bedilan roket dari Gaza.

Setakat ini, tiada sebarang kecederaan dilaporkan di dua lokasi serangan itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Menteri Luar Palestin, Riad Malki menuduh Hamas cuba mempengaruhi keputusan pilihan raya umum Israel hari ini dengan melancarkan bedilan roket ke selatan wilayah Yahudi.

"Hamas mahukan ketidakstabilan di rantau ini," katanya.

Beliau memberitahu, Hamas tidak mahu kerajaan Israel yang prokeamanan kerana bimbang ia akan menyambung proses damai dengan seterunya, Pihak Berkuasa Palestin pimpinan Presiden Mahmoud Abbas. - Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0210&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...