Wednesday, February 11, 2009

Dulu Arab pukau, kini Arab merompak


KERATAN Kosmo! 28 Januari lalu.





SUBANG JAYA - Selalunya kumpulan Pak Arab dikaitkan dengan ilmu pukau bagi mengebas barang berharga milik mangsanya tetapi perkara sebaliknya berlaku di Jalan Dagang Taman Sungai Besi di sini semalam.

Dalam kejadian pukul 1.40 petang itu, sekumpulan lima lelaki dipercayai berketurunan Arab telah menyamun dua pembekal barang kemas yang diekori mereka.

Sebelum kejadian, kumpulan suspek itu menaiki sebuah kereta Toyota Camry berwarna emas menggunakan nombor pendaftaran BHY 6786.

Suspek-suspek itu dipercayai mula mengekori dua mangsa bermula dari Kajang.

Sebelum kejadian, kedua-dua pembekal emas yang berusia 20-an telah pergi ke Kajang bagi mengambil sejumlah barang kemas bernilai RM400,000 yang baru sampai daripada pembekal di Klang.

Barangan kemas itu mahu diedar kepada pengusaha-pengusaha kedai barang kemas di Lembah Klang.

Bagaimanapun, sebelum menghantar barang kemas tersebut, mereka berhenti minum di sebuah restoran di situ.

Mereka meletakkan kenderaan pacuan empat roda Nissan Frontier di tempat letak kereta tidak jauh dari restoran tersebut.

"Selepas minum mereka berjalan ke arah kenderaan dan ketika itulah muncul empat daripada lima lelaki yang telah mendekati mangsa sebelum memaksa mereka menyerahkan beg berisi barang kemas yang dibawa," kata jurucakap polis.

Kedua-dua mangsa yang terkedu takut dengan perwatakan suspek-suspek yang didakwa sasa dan bengis walaupun mereka tidak nampak sebarang senjata. Mereka terus menyerahkan beg tersebut.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0210&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_12.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...