Monday, May 11, 2009

Mat Rempit mabuk gagal lolos

SEREMBAN: Aksi gila seorang lelaki dipercayai Mat Rempit khayal apabila menunggang membabi buta termasuk melawan arus sebaik melihat sekatan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) membawa padah selepas motosikalnya bergesel kenderaan lain, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, Mat Rempit berusia 20-an panik sebaik melihat sekatan menyebabkan dia bertindak ‘gila’ hingga nyaris melanggar pegawai JPJ yang melakukan operasi.

Perbuatan itu bukan saja mengejutkan pegawai JPJ, malah beberapa pengguna lain yang melihat aksi luar biasa lelaki terbabit.

Beberapa pegawai JPJ bagaimanapun bersedia menghadapi tindakan seumpama itu dan mereka mengawasi jalan itu menyebabkan lelaki terbabit semakin gelabah dan sedaya upaya cuba memboloskan diri.

Lagak lelaki itu bagaimanapun berakhir apabila motosikalnya bergesel kenderaan lain menyebabkannya terjatuh dan ditahan pegawai JPJ.

Lebih mengejutkan apabila pemeriksaan mendapati lelaki itu ‘cukup syarat’ dengan dia mempunyai lesen memandu dan cukai jalan sah, sekali gus menimbulkan tanda tanya di kalangan pegawai JPJ.

Selepas disoal siasat, lelaki terbabit mengaku dia melarikan diri kerana baru saja meneguk ‘air setan’ menyebabkannya berada dalam keadaan mabuk.

Lelaki itu antara ratusan pengguna jalan raya yang diperiksa dan disaman dalam operasi malam minggu oleh JPJ Negeri Sembilan di sekitar pusat bandar dalam usaha membanteras kegiatan Mat Rempit.

Operasi bermula kira-kira jam 10.30 malam dan berakhir kira-kira lima jam kemudian itu mengejutkan golongan Mat Rempit yang membanjiri pusat bandar untuk menunjukkan lagak ngeri mereka.

Pengarah JPJ Negeri Sembilan, Mohd Kamal Saad, berkata dalam operasi itu, 264 saman kerana pelbagai kesalahan dikeluarkan terhadap pengguna jalan raya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...