Wednesday, October 8, 2008

Khariri sepatutnya letak setem 40 sen

KUALA LUMPUR - Penderma hati, Ahmad Khariri Al-Hadi Md. Yusop sepatutnya meletakkan setem bernilai 40 sen bagi setiap suratnya bagi memastikan ia sampai ke destinasi ditujukan.

Ketua Kumpulan Bahagian Komunikasi Korporat Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia), Datin Rohaiza Hashim berkata, surat yang dipos Ahmad Khariri mungkin tidak menepati nilai pos berdasarkan prosedur.

"Semua suratnya dikesan di Pusat Mel Bukit Raja tidak menepati nilai pos yang sepatutnya iaitu 30 sen sahaja dan apabila berlaku kejadian seperti itu, surat tersebut akan dikembalikan semula kepada pengirimnya untuk tindakan selanjutnya.

"Tapi apa yang terjadi surat-surat itu menggunakan kepala surat Jabatan Pelajaran Selangor di Seksyen 4, Shah Alam dan itu kenapa ia (surat) dihantar kembali ke sana.

"Sebelum itu, salah satu surat telah dibuka sebagai sampel untuk mengesan alamat pengirim dan petugas Pos Malaysia juga mendapati kesemua surat mempunyai saiz, bentuk dan berat yang sama," katanya.

Sehubungan itu, surat-surat itu telah dikumpulkan dan dikembalikan kepada Jabatan Pelajaran Selangor bersama-sama surat pemberitahuan - Pengeposan Yang Tidak Mengikut Peraturan Pos untuk tindakan lanjut.

Bagaimanapun, Pos Malaysia dalam kenyataannya tidak mengulas mengenai kenyataan Ahmad Khariri yang mendakwa suratnya dilonggokkan di sebuah premis di Shah Alam.

http://www.kosmo.com.my/08102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...