Tuesday, January 27, 2009

Lari merajuk ditegur bermain SMS

Oleh SHAWKATH AZDE
shawkath.azde@kosmo.com.my



NAZAAH menunjukkan gambar Noor Aishah di rumahnya di Taman Paramount, Petaling Jaya semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


PETALING JAYA – Lari selepas ditegur main SMS!
Itu yang didakwa berlaku kepada Noor Aishah Izan, 15, yang dikatakan merajuk dan menghilang diri dari rumah di Taman Paramount di sini pada 11 Januari lalu dan sehingga kini masih belum ditemui.

Ibunya, Nazaah Hassan, 72, berkata, anak bongsunya yang lebih mesra dipanggil Adik itu pada mulanya bermain khidmat pesanan ringkas (SMS) di dalam gelap di rumahnya pada hari kejadian.

“Masa itu saya nampak dia sedang menangis tapi saya tak tahu kenapa... jadi saya tegur Adik supaya jangan bermain SMS dalam gelap.

“Saya bukannya berniat untuk marah tetapi sekadar tegur. Pulanglah Adik... kami semua rindui dan sayang Adik. Tiada siapa yang nak marah Adik lagi,”
rayu Nazaah di sini semalam.

Menurut Nazaah yang kerap menangis mengenangkan nasib anaknya itu, beberapa minit selepas memarahi Noor Aishah, dia berasa bersalah dan pergi semula melihat anaknya tetapi terkejut apabila anaknya itu sudah menghilangkan diri.

Anak bongsunya itu meninggalkan rumah pukul 7.45 malam dan sehingga kini tidak pernah menghubungi mereka sekeluarga.

Aishah, satu-satunya anak perempuan daripada empat beradik, meninggalkan rumahnya melalui balkoni dalam keadaan sehelai sepinggang.

Bagaimanapun, Nazaah difahamkan bahawa dua hari sebelum kehilangan Aishah, dia kelihatan muram seolah-olah mempunyai masalah tetapi enggan bercerita kepada ahli keluarganya.

Sementara itu, abang kedua Aishah, Dzulkafley Abdul Samad, 49, memberitahu, usaha untuk mencari adik kesayangan itu digerakkan sejurus mendapat tahu kehilangannya.

“Selepas ketahui Adik sudah ‘hilang’, kami berusaha mencarinya di sekitar taman perumahan sehinggalah ke Pelabuhan Klang.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0125&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...