Tuesday, January 27, 2009

Restoran kedua Alicafe

Oleh ADHAM SHADAN
adham.shadan@kosmo.com.my

Alicafe merupakan tempat yang sesuai untuk membawa rakan dan keluarga menikmati pengalaman santai.


DUTA Power Root. Dari kiri: Rosyam Nor, Adam dan Farah memeriahkan upacara pembukaan restoran Alicafe di Kelana Mall, Kelana Jaya.

--------------------------------------------------------------------------------


Mungkin kebanyakan kita lebih mengenali Alicafe sebagai jenama kopi Malaysia yang popular, sedangkan sayap perniagaannya telah dilebarkan dalam bentuk yang lebih besar iaitu perniagaan restoran.

Baru-baru ini, Alicafe membuka restoran terbarunya di Kelana Mall, Kelana Jaya, Selangor. Ia merupakan cawangan yang kedua selepas cawangan Taman Tun Dr. Ismail, Kuala Lumpur.



DERETAN produk Alicafe tersusun rapi di satu sudut restoran.

--------------------------------------------------------------------------------


Diperkenalkan sebagai kedai makanan dan minuman berkonsep santai, Restoran Alicafe Kelana Jaya sesuai dijadikan destinasi menikmati kopi dalam persekitaran damai dan nyaman. Namun, jangan salah anggap. Di sini juga anda boleh menikmati pelbagai hidangan makanan tempatan dan Barat.

Upacara pembukaan restoran tersebut tempoh hari berlangsung dengan penuh meriah. Kehadiran dramatis, Rosyam Nor dan dua bintang Akademi Fantasia (AF), Adam dan Farah selaku duta-duta Power Root menggamatkan lagi suasana.

Selepas Pengerusi Bio Resources Berhad, Tengku Shamsulbhari Tengku Azman Shah menyampaikan ucapan perasmian, beliau, dif-dif kehormat dan para bintang itu memotong reben menandakan pembukaan restoran berkenaan.

"Di sini, selain minuman kopi, kami mengesyorkan anda mencuba sajian nasi lemak dengan ayam. Ia merupakan sajian yang patut dicuba," kata Tengku Shamsulbhari.



TENGKU SHAMSULBHARI (ketiga dari kiri) bersama dif-dif kehormat serta para duta Power Root ketika melancarkan Restoran Alicafe Kelana Jaya.

--------------------------------------------------------------------------------


Para artis kemudiannya ke pentas dan menerangkan tentang menu-menu menarik yang disajikan di kafe tersebut. Antara sajian menarik ialah minuman Alicafe (RM2.80), Alicafe O (RM2), nasi lemak dengan ayam goreng atau kari ayam (RM6.80), spageti bolognese (RM12.50), mi kari (RM6.80) dan roti bakar kaya labu (RM1.80).

"Kalau sajian pencuci mulut pula, saya cadangkan anda semua menikmati kuih kacang yang dibalut tepung," kata Farah.

Setelah segmen menu menarik selesai, Farah dan Adam membuat persembahan. Para peminat yang berkunjung dalam majlis pembukaan restoran tersebut menjerit-jerit apabila melihat artis kesayangan mereka itu menghampiri khalayak.

Bercakap tentang rekaan dalaman restoran, pengunjung akan dapat menyaksikan dinding hiasan yang terletak di tengah-tengah restoran. Dinding hiasan berkenaan mempamerkan sebuah cawan kopi Alicafe yang berlatar belakangkan peta dunia. Ia menggambarkan matlamat Alicafe untuk berkembang ke persada dunia.

Di Restoran Alicafe, para pelanggan boleh menikmati pelbagai rangkaian minuman kopi formulasi sendiri yang inovatif dan minuman coklat dengan rasa dan aroma tersendiri. Restoran Alicafe juga menekankan penyediaan makanan dan minuman berkualiti, jadi setiap ramuan dipilih khusus dan berkualiti tinggi. Bahkan semua sos untuk hidangan juga dibuat sendiri.



MENIKMATI minuman kopi sambil bersantai bersama rakan dan kenalan.

--------------------------------------------------------------------------------



Dengan hiasan luaran dan dalaman kedai yang menawan serta kemesraan pekerjanya, Alicafe merupakan tempat yang sesuai untuk membawa rakan dan keluarga menikmati pengalaman santai.

Restoran Alicafe diusahakan oleh Power Root Marketing Sdn. Bhd., syarikat tempatan yang mengkhusus dalam pengeluaran minuman segera kopi, teh, coklat dan minuman tenaga.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0124&pub=Kosmo&sec=Varia&pg=va_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...