Sunday, January 18, 2009

Ahli silat mahu ke Gaza

Oleh YUSAIRY YUSOF

AHLI Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi bersiap sedia untuk dihantar ke Gaza pada satu majlis di Kuala Lumpur semalam. --------------------------------------------------------------------------------


KUALA LUMPUR - Jika sebelum ini Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia menawarkan diri membantu rakyat Palestin kini Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia (PSSCUHM) juga menyatakan hasrat yang sama.

Guru Utama PSSCUHM, Marui Latif berkata, penglibatan ahli-ahlinya boleh dikerah segera sekiranya kerajaan menyelaraskan program bantuan tersebut.

"Kami tidak ada masalah. Jika diminta, persatuan kami yang ada ahli di seluruh negara sentiasa bersedia untuk berkhidmat di sana (Gaza)," ujarnya ketika ditemui Kosmo! Ahad di sini semalam.

Bagaimanapun, Marui menyedari risiko dan prosedur tertentu yang menyukarkan penghantaran mereka untuk berkhidmat di wilayah bergolak itu.

Katanya, walaupun tidak berada di Gaza, PSSCUHM sudah memulakan bantuan berbentuk kewangan melalui kutipan Tabung Gaza yang sudah dilancarkan sejak bermulanya serangan Israel ke atas penduduk Palestin.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0118&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...