Wednesday, January 14, 2009

Jual dadah untuk hidup mewah


SABTU menunjukkan sejumlah wang dirampas di sebuah rumah di Kepong Sabtu lalu.
--------------------------------------------------------------------------------


KUALA LUMPUR - Selama ini, dua beradik perempuan menyangka tempat paling selamat bagi mereka hanyalah rumah didiami mereka bersama ibu kandung dan seorang bapa saudara.

Manakan tidak, rumah teres dua tingkat di Bandar Manjalara di Kepong itu boleh diibaratkan 'syurga' kerana apa sahaja yang dihajati pasti akan ditunaikan oleh ibu mereka.

Bagaimanapun, pukul 1 petang, Sabtu lalu, dua beradik berusia tujuh dan sembilan tahun itu terpinga-pinga apabila kediaman mereka diserbu polis.

Lebih mengejutkan, apabila ibu dan bapa saudara mereka dibawa ke balai polis.

Polis percaya rumah tersebut dijadikan stor menyimpan dadah ketamin sejak enam bulan lalu dan ia disyaki didalangi oleh bapa saudara dua beradik itu yang juga adik ipar kepada ibu mereka.

Difahamkan, wanita yang hanya merupakan jurujual mula berjinak dengan jenayah itu selepas berpisah dengan suaminya.

Wanita berusia 25 tahun akan memberitahu anak-anaknya bahawa dadah tersebut merupakan ubat atau tepung biasa setiap kali ditanya oleh kedua beradik itu.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata, polis merampas 13 paket serbuk putih disyaki dadah seberat 1.4 kilogram, 1,410 biji pil eramin 5, empat telefon bimbit, sebilah pedang dan pisau, alat penimbang, alat pembungkus serta besi acuan.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0114&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_09.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...