Wednesday, January 14, 2009

Takut ditahan khalwat, sabung nyawa di bumbung

Oleh NASRI JAMALUDIN
mohdnasri.jamaludin@kosmo.com.my




Inilah wanita yang melarikan diri dengan naik ke atas bumbung rumahnya selepas diserbu JAIJ di Taman Nora, Johor Bahru semalam.
--------------------------------------------------------------------------------


JOHOR BAHRU - Mengandung lima bulan tetapi sanggup panjat bumbung mengelak diri daripada ditangkap khalwat bersama dua lelaki.

Begitulah tindakan seorang wanita warga tempatan berusia 20 tahun yang sanggup menggadai keselamatan diri dan kandungannya selepas diserbu Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) di Taman Nora di sini semalam.

Bagaimanapun, dalam operasi pukul 3 pagi, wanita itu ditahan termasuk dua lelaki berusia 24 dan 25 tahun yang tinggal serumah dengannya.

Satu sumber berkata, wanita bekerja kilang itu sanggup mengadai nyawa untuk melarikan diri ke rumah bersebelahan setelah menyedari kehadiran pegawai JAIJ.

Katanya, semasa diserbu, pemilik rumah itu membuka pintu selang beberapa minit pintu itu diketuk.

"Terdapat seorang lagi lelaki dalam rumah itu dan mereka menafikan terdapat wanita dalam rumah tersebut," katanya.

Bagaimanapun, menurutnya, anggota JAIP tiba-tiba menemui kasut dan aksesori wanita di dalam rumah itu sebelum mereka terdengar bunyi pintu jeriji besi di belakang rumah dibuka.

Selepas meninjau di belakang rumah itu, anggota JAIP ternampak seorang wanita di atas bumbung yang cuba menyeberang ke rumah bersebelahan.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0114&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...