Friday, February 20, 2009

'Jadilah isteri solehah'


NASH nasihat Sosilawati menjadi isteri baik dan ada iman.



PERINTAH injuksi sebelah pihak yang diperoleh Sosilawati sebelum ini terbatal.


SHAH ALAM - "Saya rasa syukur yang amat sangat kepada Allah dengan keputusan mahkamah semalam dan selepas melalui bermacam dugaan dan fitnah, nasihat saya kepada dia (isteri) agar menjadi isteri yang baik dan ada iman."

Demikian kata penyanyi rock atau nama sebenarnya Jamaluddin Elias, 50, dengan nada sebak ketika ditemui pemberita di luar kamar Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam.

Mahkamah sebelum itu mengisytiharkan bahawa perintah injunksi yang diperoleh secara ex-parte (sebelah pihak) oleh jutawan produk kecantikan, Sosilawati Lawiya, 46, selaku responden berhubung amanah saham dan hartanah miliknya bernilai RM880,000 terbatal.

Perintah injunksi yang diperoleh Sosilawati pada 26 September 2007 adalah bagi menghalang Nash selaku plaintif untuk membuat transaksi atau pindah milik amanah saham dan hartanah tersebut.

Hakim Syarie Abu Zaky Mohammad membuat keputusan itu setelah beliau bersetuju dengan kedua-dua belah pihak bahawa perintah ex-parte yang diperoleh Sosilawati sebenarnya adalah bersandarkan kepada permohonan kes induk iaitu permohonan pengesahan lafaz cerai Sosilawati terhadap Nash.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0220&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...