Sunday, March 1, 2009

Camry simbol 'kerajaan sah' - Nizar


NIZAR melambai kepada orang ramai setelah keluar dari kereta Toyota Camry AGS 10 di Ipoh baru-baru ini.


IPOH - Setelah mengosongkan kediaman rasmi Menteri Besar pada Ahad lalu, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bagaimanapun enggan menyerahkan kereta rasmi jenis Toyota Camry dengan alasan kenderaan itu adalah simbol 'kerajaan negeri yang sah'.

Pegawai khas beliau, Amran Harun berkata, keengganan Mohammad Nizar memulangkan kenderaan rasmi itu bukan bertujuan mengingkari arahan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr. Abdul Rahman Hashim tetapi ingin menjadikan kereta bernombor AGS 10 itu sebagai simbol kerajaan negeri yang sah.


AMRAN (kiri) menyerahkan kunci rumah rasmi Menteri Besar Perak kepada Shamshuzaman di Ipoh semalam.


Menurutnya, kereta itu akan digunakan Mohammad Nizar sehingga mahkamah membuat keputusan sama ada beliau atau Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir adalah Menteri Besar yang sah.

"Beliau bersedia memulangkannya jika mahkamah mengisytiharkan Zambry adalah Menteri Besar yang sah selepas ini," katanya kepada pemberita di sini.

Sebelum itu, Amran mewakili Mohammad Nizar menyerahkan kunci kediaman rasmi itu kepada Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri (Bahagian Khidmat Pengurusan), Shamshuzaman Sulaiman di kediaman rasmi itu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0228&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...