Sunday, March 1, 2009

Diseksa, kurung sebab hutang RM300,000


KEADAAN rumah John di Subang Jaya yang berselerak dan sebahagian barang-barangnya hilang dipercayai angkara perbuatan ah long Selasa lalu.


SUBANG JAYA - Seorang lelaki yang meminjam wang RM150,000 daripada sekumpulan ah long tidak menyangka akan diseksa dan dikurung selama 23 jam dalam sebuah hotel di Pandan Perdana, Ampang, Selasa lalu.

Dalam kejadian pukul 2.30 petang Selasa lalu, 15 ah long dengan enam dikenali oleh mangsa yang mahu dikenali sebagai John, 50, telah datang ke rumahnya di Subang Jaya.

Mangsa amat terkejut apabila kumpulan ah long itu meminta baki hutang termasuk bunga yang perlu dilangsaikan berjumlah RM200,000.

Sebelum ini, dakwa John, dia telah membuat bayaran berjumlah RM100,000 kepada ah long itu.

"Saya yang menyangka akan dapat berbincang dengan kumpulan ah long itu menjemput mereka masuk ke rumah.

"Tetapi sebaik mendengar saya tidak mampu membuat bayaran, ah long itu 'naik angin' dan mula menyepak terajang saya," dakwanya.

Cerita John yang bekerja sebagai wakil sebuah syarikat ansuran, dia meminjam duit daripada ah long itu pada Disember tahun lalu bagi menanggung kos perubatan ibunya yang menghidap kanser dan sebahagian lagi menyelesaikan masalah hutang pelanggan yang membeli insurans.

Katanya, kumpulan ah long yang marah turut menyelongkar dan memaksanya menyerahkan kunci rumah dan kunci kenderaan pelbagai guna Toyota Wish.

Kejadian itu tidak berakhir di situ apabila setengah jam kemudian dia dipaksa menaiki kereta sebelum dibawa ke sebuah hotel dan dikurung sehingga keesokan harinya.

"Dalam perjalanan saya pengsan dan apabila sampai di hotel itu saya yang amat lemah tertidur.

"Pukul 3 pagi saya terjaga dan terdengar perbualan dua lelaki yang mengawal saya. Daripada percakapan, mereka diminta meninggal hotel itu," katanya semasa ditemui di rumahnya Rabu lalu.

John berkata, dia yang tertidur semula hanya terjaga pukul 1 petang keesokan harinya.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0228&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...