Sunday, March 1, 2009

Pemuda beri tempoh 24 jam buktikan dakwaan dalang pengiriman peluru


KEKECOHAN yang berlaku antara Pemuda UMNO Selangor dan ahli 
Parlimen DAP di lobi bangunan Parlimen semalam.


KUALA LUMPUR - Lobi Parlimen semalam kecoh apabila Pengerusi DAP, Karpal Singh 'dikepung' oleh sekumpulan Pemuda UMNO Selangor semasa beliau tiba di pekarangan bangunan itu.

Tindakan itu kerana mereka ingin meminta Karpal memohon maaf berikutan tuduhan bahawa pergerakan tersebut dalang di sebalik pengiriman dua butir peluru kepadanya.

Mereka juga meluahkan rasa tidak puas hati dengan kata-kata 'celaka' yang diungkapkan oleh Karpal di Dewan Rakyat kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2.45 petang itu, kumpulan terbabit yang diketuai Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara, Latt Sharizan Abdul dan Ketua Pemuda UMNO Gombak, Megat Zulkarnain Omar Din mengepung Karpal sambil mendesak beliau meminta maaf, namun Pengerusi DAP itu berdiam diri dan enggan berbuat demikian.

Keadaan selepas itu menjadi kecoh apabila beberapa ahli Parlimen dari Pakatan Rakyat seperti Fong Kui Lun (DAP-Bukit Bintang), N. Gobalakrishnan (PKR-Padang Serai) serta Lim Lip Eng (DAP-Segambut) datang sehingga berlaku kejadian tolak menolak.

Anggota keselamatan yang bertugas di bangunan Parlimen kemudian bertindak membawa Karpal masuk ke dalam dewan persidangan.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0227&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...