Sunday, March 1, 2009

Padah nak kaya ekspres - Tiru cop imigresen palsu dapat sebulan RM10,000


Sebahagian barangan yang dirampas daripada pengawal keselamatan dan empat yang ditahan di Bukit Mertajam, Pulau Pinang baru-baru ini.





SEBERANG JAYA - Kerja hakiki pengawal keselamatan. 
Bagaimanapun bagi menambah pendapatan, seorang lelaki sanggup membuat cop imigresen palsu untuk memancing rakyat asing yang menghadapi kesukaran ketika berurusan di Jabatan Imigresen.

Setiap bulan, pengawal keselamatan berusia 59 tahun itu dipercayai mampu memperoleh pendapatan sehingga RM10,000 dengan mengenakan bayaran RM500 bagi setiap pasport yang diuruskan.

Namun kegiatan suspek itu berakhir pukul 10 pagi kelmarin, apabila dia dicekup sepasukan penguat kuasa jabatan imigresen di rumahnya di Kubang Semang, Bukit Mertajam dekat sini.

Pengarah Imigresen negeri, Abd. Rahman Harun berkata, pihaknya menerima aduan daripada orang awam menyatakan lelaki berkenaan terlibat dalam aktiviti pemalsuan pasport dan semasa bertugas lelaki itu dilihat sering mencari pelanggan.

"Hasil siasatan segera yang dilakukan, kita dapati lelaki berkenaan berada di pekarangan jabatan ini pagi semalam (kelmarin) dan sedang mencari pelanggannya.

"Apabila menyedari dia sedang diperhatikan, lelaki berkenaan melarikan diri dan pulang ke rumahnya,'' kata beliau .

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0227&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...