Monday, October 20, 2008

Fadilah tetap isteri saya - Nasrudin


KERATAN Kosmo! 15 Oktober 2008.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - "Apa pun terjadi, saya sudah nikah dengan Fadilah, dia kini isteri saya yang sah, tiada siapa dapat memisahkan kami berdua, izinkan kami hidup bahagia."

Demikian tegas Nasrudin Dahrom, 24, jejaka dari Lombok Timur, Indonesia yang sebelum ini melarikan Noor Fadilah Ahmad, 18, yang berasal dari Ladang Sungai Gedong, Bagan Serai, Perak sejak 3 September lalu.

Ujarnya, perkahwinan antara dia dan Fadilah adalah sah menurut hukum Islam walaupun mengikut undang-undang negara tersebut menyatakan sebaliknya.

"Saya tahu kalau di Malaysia orang bernikah di Thailand, apa yang berlaku kepada saya dan Fadilah sama, kalau ikut undang-undang sampai bila pun kami tidak akan bernikah," katanya ketika dihubungi semalam.

Semalam Kosmo! melaporkan pasangan tersebut sudah berkahwin sejak tiga hari lalu atas alasan tidak mahu terlanjur dan melakukan dosa kerana tinggal sebumbung tanpa ikatan perkahwinan yang sah.

Mereka mengambil keputusan untuk berkahwin secara 'gelap' setelah permohonan mereka untuk berkahwin melalui kementerian agama di republik itu tidak diluluskan.

http://www.kosmo.com.my/16102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...