Thursday, November 27, 2008

Adik pelakon jadi ejen - Mangsa

Oleh JULIA ISMAIL
julia.ismail@kosmo.com.my



KERATAN Kosmo! Ahad 23 November.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - Nampaknya bukan golongan artis dan VIP sahaja yang terjerat dan diperdaya oleh ejen pelaburan yang menggunakan nama sebuah syarikat rokok antarabangsa malah golongan kebanyakan juga terpedaya.

Malah ada antara mangsa mendakwa pelaburan mereka dibuat melalui adik seorang pelakon.

Seorang mangsa, Zalina Hilaluddin berkata, dia dan keluarganya kerugian melebihi RM100,000 dan sehingga kini tidak mendapat keuntungan dari pelaburan itu.

"Kisah kami lebih kurang sama dengan penyanyi Amy dan rakan-rakannya namun saya tidak pasti sama ada kami ditipu oleh ejen yang sama atau pun tidak," dakwanya melalui e-mel yang dihantar ke Kosmo! semalam.

Menurut Zalina, rakannya itu memberitahu dia merupakan orang tengah kepada rakannya yang bekerja di syarikat rokok tersebut dan mereka akan melabur di bawah lot saham pekerja.

"Saya menyertai saham tersebut tanpa ada dokumen hitam putih sejak Februari 2006 tanpa sebarang masalah malah saya dijanjikan keuntungan 50 peratus setiap dua bulan dari jumlah yang dilaburkan.

"Tetapi sehingga April 2008, adik artis tersebut masih bertanyakan sama ada mahu mengeluarkan keuntungan saham atau menambah pelaburan.

"Tapi sejak bulan Jun dia seakan mendiamkan diri. Panggilan telefon bimbit tidak dijawab, mesej tidak balas dan akhir sekali saya hubungi pejabatnya dan saya dapat bercakap dengannya,"
katanya lagi.

Bagaimanapun, adik artis tersebut memberitahu saham tersebut sudah tidak aktif sejak Julai dan Ogos lalu dan katanya pembayaran ambil masa kerana duit dalam akaun syarikat itu tidak boleh dikeluarkan.

Kosmo! baru-baru ini melaporkan beberapa orang artis tempatan mengadu kerugian apabila jutaan ringgit yang dilaburkan melalui seorang ejen wanita membabitkan syarikat rokok terkemuka lesap begitu sahaja.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1127&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_12.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...