Tuesday, November 25, 2008

Bell-Farhana sah cerai - Mengaku buat silap, cadang rujuk semula

Oleh NURUL IZZA ROSLY
izza.rosly@kosmo.com.my



NASRIZAL ketika bercakap kepada wartawan semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - "Aku ceraikan kau... TQ... selamat berjaya."
Itulah antara ayat dalam khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar dramatis terkenal, Nasrizal Ngasri, 28, kepada isterinya, Nur Farhana Mahamad Fauri (gambar), 26, pada 22 Oktober lalu kira-kira pukul 3 petang.

Akibatnya, lafaz cerai yang dilakukan melalui SMS itu disahkan oleh Hakim Syarie Mohd. Yunus Mohamad Zin dan jatuh talak satu kali pertama.

Keputusan itu dibuat di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan selepas mendengar penjelasan Nasrizal yang lebih dikenali dengan nama Bell dan Nur Farhana atau Syasya.

Menurut Syasya, Bell telah menghantar SMS tersebut kepadanya pada 22 Oktober lalu dan pada ketika itu dia berada di rumah manakala Bell di lokasi penggambaran.

Ketika ditanya hakim punca SMS itu dihantar, Bell memberitahu, semuanya salah faham kerana ada orang memberitahu Nur Farhana ternampak Bell di suatu tempat dan bukannya menjalani penggambaran.


--------------------------------------------------------------------------------

Rentetan daripada itu, kedua-dua pasangan itu bergaduh melalui SMS sehinggalah Bell mengirimkan SMS cerai.

Nur Farhana ketika ditanya hakim apa yang Bell lakukan selepas itu, katanya, Bell menghubunginya dan bertanya sama ada menerima kiriman SMS itu atau tidak dan Syasya menjawab, ada.

Bell kemudian memberitahu kemungkinan orang yang dilihat itu adalah pelanduk dua serupa dengan berkata: "Banyak sangat kembar saya."

Sementara itu di luar mahkamah, Bell yang tertidur ketika hakim memanggil kesnya sehingga dikejutkan oleh Syasya memberitahu pemberita, dia mengakui kesilapannya itu dan ia merupakan pengalaman dan pengajaran buat dirinya.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1125&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...